Szeretettel köszöntelek a Humorbombák szép hölgyek autók közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Humorbombák szép hölgyek autók vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Humorbombák szép hölgyek autók közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Humorbombák szép hölgyek autók vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Humorbombák szép hölgyek autók közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Humorbombák szép hölgyek autók vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Humorbombák szép hölgyek autók közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Humorbombák szép hölgyek autók vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
Hosszú évtizedekkel ezelőtt kezdődött az automata váltó története. Amerikában már az ötvenes évektől szinte minden autóba automatát szereltek. Ennek fő oka, hogy az olcsó és nagy mennyiségben rendelkezésre álló üzemanyag miatt senki sem bánta, ha néhány literrel - esetleg galonnal - többet fogyaszt a járgány, sőt a teljesítménycsökkenés miatt sem esnek kétségbe a V8-asok birodalmában. A helyzet szinte a mai napig változatlan, persze se a teljesítménycsökkenés, se a fogyasztásnövekedés nem üti meg a korábbi mértéket.
Európában más a helyzet: az automata a luxusautók kiváltsága. Pont ezért valami rejtélyes vonzalmat éreztem iránta kisgyermekként, a luxust és a fényűzést azonosítottam eme bűvös szerkezettel. Pedig ha tudtam volna vezetni, csak szörnyülködtem volna. Akkoriban még a S-Merciben sem volt több négy gangnál, mostanra az öt is ciki: - a Mercedes hét-, a Lexus nyolcfokozatú automata váltót ad, és szinte észrevétlenül kapcsolnak.
Mostanra elterjedtnek nyilváníthatjuk felénk is, bár az eladásokból még mindig csekély mértékben részesednek. Ma már egy Chevy Sparkhoz is választhatjuk extraként, persze jobb, ha mégsem tesszük.
A kisebb motorokat képes kiábrándítóan lefojtani az automata váltó, és az agresszívabb gázpedálkezeléssel a fogyasztás is jelentősen megnőhet. A kényelmét viszont nem vitathatjuk.
Tehát egyik oldalon ott áll a magas felár és a bonyolultságából adódó fokozott hibalehetőség, a másik oldalon viszont a kényelem szerepel, ami a sokat vezetőknek többet ér minden forintnál. Megkérdeztük a Citroën- és a Volkswagen-csoport műszaki guruját, mire számíthatunk a különböző fajta váltótípusokkal. Velük szemben egy autószerelő tapasztalatát állítottuk!
A hagyományos: plusz 2 liter a Focusnál
A hagyományos automata váltó alatt régen a hidrodinamikus nyomatékváltót értették, ami sokat fejlődött az évtizedek során, így most ez a legmegbízhatóbb kivitel. Ráadásul ezzel vihető át a legnagyobb nyomaték is. Leszámítva egy-két bénaságot, mindegyik használható kézi-szekvenciális üzemmódban is, amitől kicsit sportosabbnak hat.
Hátrányai közé a valamivel lassabb működés és fogyasztásnövekedés (5-20 %) sorolható, bár ez egyre kisebb mértékben érzékelhető. Használt autónál nem érezhető az árkülönbség, egy újnál viszont jellemzően 300-700 ezer forintot kell érte leperkálni. Egy 1,6-os Ford Focusnál 350 ezer forint a felár, a városi fogyasztást viszont 8,7-ről 10,4-re viszi fel, ami elég tetemes többletet jelez.
Gyári szaki:"A legtöbb hagyományos automata ma már egyáltalán nem igényel karbantartást, de némelyiket érdemes 60 ezrenként átvizsgáltatni, és esetleg egy olajcserével frissíteni. Kiszolgálja az autót annak teljes élettartama alatt. A régi 20-30 százalékos fogyasztásnövekedés mára 5-10 százalékra csökkent."
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!