Humor: Féljünk az automata váltótól Múlt és jelen ! (kép)

Szeretettel köszöntelek a Humorbombák szép hölgyek autók közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 1529 db
  • Videók - 52 db
  • Blogbejegyzések - 46 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 4 db

Üdvözlettel,

Humorbombák szép hölgyek autók vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Humorbombák szép hölgyek autók közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 1529 db
  • Videók - 52 db
  • Blogbejegyzések - 46 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 4 db

Üdvözlettel,

Humorbombák szép hölgyek autók vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Humorbombák szép hölgyek autók közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 1529 db
  • Videók - 52 db
  • Blogbejegyzések - 46 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 4 db

Üdvözlettel,

Humorbombák szép hölgyek autók vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Humorbombák szép hölgyek autók közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 1529 db
  • Videók - 52 db
  • Blogbejegyzések - 46 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 4 db

Üdvözlettel,

Humorbombák szép hölgyek autók vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Féljünk az automata váltótól Múlt és jelen !

Hosszú évtizedekkel ezelőtt kezdődött az automata váltó története. Amerikában már az ötvenes évektől szinte minden autóba automatát szereltek. Ennek fő oka, hogy az olcsó és nagy mennyiségben rendelkezésre álló üzemanyag miatt senki sem bánta, ha néhány literrel - esetleg galonnal - többet fogyaszt a járgány, sőt a teljesítménycsökkenés miatt sem esnek kétségbe a V8-asok birodalmában. A helyzet szinte a mai napig változatlan, persze se a teljesítménycsökkenés, se a fogyasztásnövekedés nem üti meg a korábbi mértéket.

Európában más a helyzet: az automata a luxusautók kiváltsága. Pont ezért valami rejtélyes vonzalmat éreztem iránta kisgyermekként, a luxust és a fényűzést azonosítottam eme bűvös szerkezettel. Pedig ha tudtam volna vezetni, csak szörnyülködtem volna. Akkoriban még a S-Merciben sem volt több négy gangnál, mostanra az öt is ciki: - a Mercedes hét-, a Lexus nyolcfokozatú automata váltót ad, és szinte észrevétlenül kapcsolnak.

Mostanra elterjedtnek nyilváníthatjuk felénk is, bár az eladásokból még mindig csekély mértékben részesednek. Ma már egy Chevy Sparkhoz is választhatjuk extraként, persze jobb, ha mégsem tesszük.

A kisebb motorokat képes kiábrándítóan lefojtani az automata váltó, és az agresszívabb gázpedálkezeléssel a fogyasztás is jelentősen megnőhet. A kényelmét viszont nem vitathatjuk.

Tehát egyik oldalon ott áll a magas felár és a bonyolultságából adódó fokozott hibalehetőség, a másik oldalon viszont a kényelem szerepel, ami a sokat vezetőknek többet ér minden forintnál. Megkérdeztük a Citroën- és a Volkswagen-csoport műszaki guruját, mire számíthatunk a különböző fajta váltótípusokkal. Velük szemben egy autószerelő tapasztalatát állítottuk!

A hagyományos: plusz 2 liter a Focusnál

A hagyományos automata váltó alatt régen a hidrodinamikus nyomatékváltót értették, ami sokat fejlődött az évtizedek során, így most ez a legmegbízhatóbb kivitel. Ráadásul ezzel vihető át a legnagyobb nyomaték is. Leszámítva egy-két bénaságot, mindegyik használható kézi-szekvenciális üzemmódban is, amitől kicsit sportosabbnak hat.

Hátrányai közé a valamivel lassabb működés és fogyasztásnövekedés (5-20 %) sorolható, bár ez egyre kisebb mértékben érzékelhető. Használt autónál nem érezhető az árkülönbség, egy újnál viszont jellemzően 300-700 ezer forintot kell érte leperkálni. Egy 1,6-os Ford Focusnál 350 ezer forint a felár, a városi fogyasztást viszont 8,7-ről 10,4-re viszi fel, ami elég tetemes többletet jelez.

Gyári szaki:"A legtöbb hagyományos automata ma már egyáltalán nem igényel karbantartást, de némelyiket érdemes 60 ezrenként átvizsgáltatni, és esetleg egy olajcserével frissíteni. Kiszolgálja az autót annak teljes élettartama alatt. A régi 20-30 százalékos fogyasztásnövekedés mára 5-10 százalékra csökkent."

köb p

Látta 5 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

[Törölt felhasználó] üzente 10 éve

Nekünk egy ezres automata Suzuki Swiftünk van , pont egy literrel fogyaszt többet , mint a hagyományos váltós ,de megéri !

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 10 éve

Szerelő: "Némelyik gyártó már olajcserét sem javasol, elhanyagolják a váltót a szervizekben, aminek meg is lesz az eredménye. A 7-8 fokozatú váltók már semmivel sem nyújtanak többet, mint az ötfokozatúak, a PR-osok parasztvakítása az egész. A legbiztosabb váltó a négyfokozatú Mercedesé volt a W124-esben és a W126-osban. 300 ezret simán elment.

Használt automata vásárlásánál a legfontosabb az olajszint ellenőrzése lenne, bár nem mindig nívópálcás - így nem egyszerű a megoldás. A kiszemelt áldozattal legalább 25-30 kilométert kellene autózni, az elején lassabban, a vége felé keményebben, végigkapcsolni minden fokozatot. A legbiztosabb megoldás egy átvizsgálásra elhozni, ami a motordiagnosztikával együtt 8000 forint. Egy átlagos javítás 300-400 ezerből jön ki, egy új váltó akár 1,2 millió is lehet."

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu