Szeretettel köszöntelek a Humorbombák szép hölgyek autók közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Humorbombák szép hölgyek autók vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Humorbombák szép hölgyek autók közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Humorbombák szép hölgyek autók vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Humorbombák szép hölgyek autók közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Humorbombák szép hölgyek autók vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Humorbombák szép hölgyek autók közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Humorbombák szép hölgyek autók vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
Ha azt mondom, hogy "Isdera", a korombeliek bizony hamar felkapják a fejüket, hiszen e misztikus nevet a népszerű autóverseny témájú videojátékok szinte beleégették a memóriánkba, miközben a fiatalabbak már nem is emlékeznek rá. Pedig lenne miért, hiszen a kis német manufaktúra igazi ínyencfalatokkal tette színesebbé az autós világot.
Akármennyire is gyerekes, a mi generációnk számára az autózást, a szuperautók és az igazi különlegességek sorát jóformán a Need for Speed sorozat jelentette, a beszédes nevű játék ugyanis számtalan olyan modellt ismertetett meg az akkor még internet és hasonló médiumok nélkül is eléldegélő srácokkal.
A második epizódban a futurisztikus Ford GT90 és a sárgán rikító Italdesign Cala mellett a komoly hírnévre szert tett McLaren ugyancsak szerepelt, sokak kedvence mégis inkább az ezüstszürke színbe öltözött, ennek ellenére cseppet sem szürke egér Isdera Commendatore 112i volt; még a bónuszautóként elnyert Ford Indigo sem taszíthatta le a trónról.
Sajnos, ahogy sok más hasonló kaliberű különlegesség, úgy a Commendatore 112i is feledésbe merült, mára már sokan nem ismerik szinte még a gyártó, az Isdera nevét sem, holott ténylegesen mestermunkáról beszélünk, amit értő, korábban más legendás német sportmárkánál edződött kezek terveztek.
Már maga a gyártó neve is elárulja, hogy termékei nem mindennapiak: ISDERA - Ingenieurbüro für Styling, DEsign und RAcing, azaz a rövidítés a stílusért, a szépséges vonalakért és a versenyzésért folytatott mérnöki munkára utal. A Hildsheim székhelyű kis német cég még 1981-ben tűnt fel, első terméke a Spyder 033 modell volt, de eredete 1969-re vezethető vissza, ekkor kelt életre ugyanis az Isdera legfőbb szellemiségéért felelős Eberhard Schultz első alkotása. A kis német manufaktúra stílszerűen mutatta be gépeit, a Spyder 033-16, az 1987-es Spyder 036i és az 1984-ben megjelent Isdera Imperator 108i, mind-mind a Genfi Autószalonon debütált.
Ha a felsorolt példányok, illetve a Commendatore 112i különlegessége nem lenne elegendő, akkor a megrendelés módja biztosítja a végletekig feszített exkluzivitást. Akinek Isderára fájt a foga, annak egyenesen a gyártó vezérigazgatóját kellett a telefon végére csábítania és egyenesen tőle megrendelni/kikönyörögni a hőn áhított álomautót.
Ezek pedig természetesen egytől egyig kézzel készültek, illetve magára a vevőre szabták az autókat, így ténylegesen a lehető legprofibb végeredményben bízhattunk. A múlt idő használata indokolt, hiszen a cég majdnem két évtizeddel ezelőtt csődbe ment, mégpedig pontosan cikkünk tárgya, a Commendatore 112i idejében. Azóta mindösszesen két prototípus épült az Isdera neve alatt, ám midez már teljes csöndben történt.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!